lördag 30 juli 2016

omväxling förnöjer...

Efter att ha spenderat 99% av dygnen de senaste veckorna på villan kände vi nu att vi kan offra en vacker dag för något annat. Tillsammans med goda vänner drog vi iväg till Jukupark och som både barnen och vi njöt. En helt perfekt dag som avslutades med mäckenmat. Har en hop gäspande barn här nu så jag tror det blir natt betydligt mycket tidigare i den Björkskogska hemmet ikväll.
Känner så tacksamhet när jag ser tillbaka på sommaren. När vi hade som tuffast med sjukdomar i familjen lovade jag mig själv att om alla någonsin får må bra igen kommer jag släppa alla måsten och bara njuta av att alla får vara frisk och må bra och verkligen ta tillvara alla stunder att koppla av tillsammans. Jag måste säga att detta har jag klarat av bra i sommar att ta vara på dagen, släppa alla måsten och stanna upp och njuta. Att huset hemma ser ut som ett slagfält när man bara varit hem och packa om och för att inte tala om gräsmattan som vi snart får höbärga är en annan sak. Huset tar jag itu med sen till hösten när det regnar var och varannan dag och gräsmattan får jag väl i värsta fall kalla hit en bonde med traktor för att reda upp men vad gör det när jag har en familj som har fått må bra i sommar, och vi har tagit oss möjlighet att njuta av det. Att jag säkert i mångas ögon är den lataste mamman som bara sitter på stranden vid villan och äter av papperstallrikar för att slippa disken mest hela tiden bjuder jag på. Efter att ha till stor del dragit lasset med 5 barn ensam i över 1 års tid pga mannens sjukdom tycker jag att jag är så värd det så nej jag har inte ens dåligt samvete över att vara lat 😊Jag är bara stolt att jag är där jag är idag och hoppas att många fler kunde släppa på alla måsten och krav. Något gott har sjukdomarna i familjen fört med sig och det är just detta.



Skönt med en tupplur på mammas mage 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar