onsdag 3 augusti 2016

dagarna går i jobbets tecken...

Känns att hösten är på antågande. Åskan har mullrat från och till i flera dagar. Fick även inatt beskåda ett "fyrverkeri" under mitt nattskifte, kornblixtar som lyste upp himlen med några sekunders mellanrum. Mäktigt. Blir just att ställa mig till nattskift nummer 2 på raken. Gillar nattskift och just nu gillar jag det extra mycket eftersom jag vet att nattsömnen ändå sku lysa med sin frånvaro. Finns en del orosmoln och i väntan på att allt klarnar stjäl det en del energi men vi är ju vana att bestiga berg så jag vet att vi även klarar denna bergstopp ifall det behövs, tillsammans är vi stark. Magkänslan är dock bra och jag brukar kunna lita på magkänslan. Skriver kanske mera om det i ett senare inlägg när jag vet mera. Nästa vecka börjar skolan för mor i huset då är det definitivt höst. Om allt går som planerat har jag 2 närstudieveckor + ett yrkesprov i höst och sen kan jag titulera mig närvårdare. En stolt närvårdare.
Såg detta moln igår när jag körde mot jobbet
Och tyckte det var så talande.
Bakom varje orosmoln finns en ljusning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar