torsdag 18 augusti 2016

Man vet att man har ryggskott....

När man varken kan röra på sig, får svårt att andas och inte kan svälja. Har just överlevt mitt livs värsta ryggskott tack vare en naprapat. Söndakväll tog ryggontet en helt ny vändning. På kvällen när jag sku äta tog det så fruktansvärt sjukt vid ett viss ställe när maten passerade att ögonen tårades och det gick inte att sitta still. Trots maxdos värkmedicin och muskelavslappnande var det ingen ide att utsätta mig för att svälja varken vatten eller mat. Natten var katastrof för att ligga ner tog så på andningen. Blev att boka tid till massör redan från morgonen för kunde då ännu inte alls svälja och ryggen värkte. Massören hade aldrig tidigare hört att ryggskott kan ta på sväljningen men med att ha fått ett bilhjul över bröstkorgen som 16 åring och en bilkrock för 1,5 år är ingenting omöjligt. Några låsningar fick hon upp och efteråt kunde jag börja dricka små klunkar fast matstrupen krampade och ryggvärken blev betydligt bättre. Nytt besök till massören på onsdag och hon fick ännu upp några låsningar och nu ÄNTLIGEN kan jag äta och dricka normalt igen.  Var rädd om era ryggar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar